Kortindsigelser​

​Der kan være situationer, hvor du har brug for at gøre indsigelse mod betalinger, der er foretaget med dit Visa/Dankort. Det kan f.eks. være, at du opdager, at der er trukket beløb på din konto, som du ikke genkender. Det kan også være, at du har betalt for en vare eller en service, som du ikke har modtaget.

Før du vælger at gøre indsigelse, skal du kontakte den forretning, der har trukket beløbet og forsøge at løse problemet direkte med dem. Hvis det ikke lykkes, kan vi hjælpe dig med at gøre indsigelse og muligvis få pengene tilbage. Det er vigtigt, at du gør indsigelse så hurtigt som muligt for at undgå, at din sag bliver forældet.

​​

​Kontakt os på kbh@oikos.dk eller 33 36 23 32, hvis du har brug for at gøre indsigelse. 

​Du kan også læse mere om dine indsigelsesmuligheder på Finansrådets hjemmeside.

Eksempler på situationer, hvor du kan få brug for at gøre indsigelse:

  • Der er hævet beløb på din konto, som du ikke genkender
  • Der er hævet penge i en automat, men du har ikke anvendt dit kort
  • Du har opsagt et abonnement, men beløbet bliver alligevel trukket
  • Du har betalt for en vare eller service, men har ikke modtaget produktet
  • Du har anvendt dit kort, men der er trukket et andet beløb end det, du har godkendt
  • ​Du har betalt for den samme vare flere gange
  • Dit køb er afregnet i en anden valuta end oplyst ved købstidspunkt
  • Du har bevis for, at du skal have penge retur, men de er ikke modtaget

Århus

Andelskassen Oikos

CVR: 87334716

Vestergade 48 F, 1. sal
8000 Århus C
Telefon: 86 68 23 33
Fax: 86 68 23 34

​E-mail: aarhus@oikos.dk

København​

​Andelskassen Oikos

CVR: 87334716

Nørregade 6, 1. sal
1165 København K
Telefon: 33 36 23 32
Fax: 33 36 23 34

E-mail: kbh@oikos.dk

Åbningstider​

Mandag​           10 - 14​​

Tirsdag ​        10 - 14​

​​​Onsdag         10 - 14​

​​Torsdag        10 - 17​

​​Fredag ​         10 - 14​

​​​

Kundemøder aftales naturligvis også uden for åbningstid. ​​