Kortindsigelser​

​Der kan være situationer, hvor du har brug for at gøre indsigelse mod betalinger, der er foretaget med dit Visa/Dankort. Det kan f.eks. være, at du opdager, at der er trukket beløb på din konto, som du ikke genkender. Det kan også være, at du har betalt for en vare eller en service, som du ikke har modtaget.

Før du vælger at gøre indsigelse, skal du kontakte den forretning, der har trukket beløbet og forsøge at løse problemet direkte med dem. Hvis det ikke lykkes, kan vi hjælpe dig med at gøre indsigelse og muligvis få pengene tilbage. Det er vigtigt, at du gør indsigelse så hurtigt som muligt for at undgå, at din sag bliver forældet.

​​

​Kontakt os på oikos@faster.dk eller 33 36 23 32, hvis du har brug for at gøre indsigelse. 

​Du kan også læse mere om dine indsigelsesmuligheder på Finansrådets hjemmeside.

Eksempler på situationer, hvor du kan få brug for at gøre indsigelse:

  • Der er hævet beløb på din konto, som du ikke genkender
  • Der er hævet penge i en automat, men du har ikke anvendt dit kort
  • Du har opsagt et abonnement, men beløbet bliver alligevel trukket
  • Du har betalt for en vare eller service, men har ikke modtaget produktet
  • Du har anvendt dit kort, men der er trukket et andet beløb end det, du har godkendt
  • ​Du har betalt for den samme vare flere gange
  • Dit køb er afregnet i en anden valuta end oplyst ved købstidspunkt
  • Du har bevis for, at du skal have penge retur, men de er ikke modtaget

København​

​Andelskassen Oikos

En del af Faster Andelskasse

CVR: 21769916

Nørregade 6, 1. sal
1165 København K
Telefon: 33 36 23 32
Fax: 33 36 23 34

E-mail: oikos@faster.dk 

Finanstilsyn

Åbningstider​

Mandag​ 10 - 14​​

Tirsdag ​ 10 - 14​   

​​​Onsdag 10 - 14​

​​Torsdag 10 - 17​

​​Fredag ​ 10 - 14​

​​​

BEMÆRK: som følge af Covid-19 er der kun fysisk adgang på kontoret efter aftale. Ring/skriv til os, før du kommer.​

Kundemøder aftales naturligvis også uden for åbningstid.​