Nyheder

​2018

Velkommen til Lone Stryhn​

29-06-2018​

​​I slutningen af maj kunne vi byde velkommen til Lone Stryhn, som er barselsvikar for Githa indtil februar 2019. Githa går på barsel i midten af juli. Lone er ansat på deltid og vil bruge det meste af sin tid på ekspedition af kunder.

​​

Lone er butiksuddannet, men har 15 års kontorerfaring, hvoraf de 9 af dem har været indenfor bankverdenen.

​Nye regler for børneopsparinger

23-06-2018

Der er kommet nye regler for børneopsparinger, så man nu kan indbetale op til 6.000 kr. om året. 

Loftet for hvor meget man maksimalt kan indskyde på en børneopsparing er også hævet, så man fremover kan indbetale 72.000 kr. i alt.

Grænserne var tidligere hhv. 3.000 og 36.000 kr. 

Reglerne er trådt i kraft, så de nye grænser er gældende for 2018. 

Årsrapport 2017

​30-04-2018

Årets resultat blev 75 t.kr. efter skat, kursreguleringer og nedskrivninger, hvilket er lavere end budgetteret. Bestyrelsen erkender, at resultatet ikke er på et tilfredsstillende niveau, men bemærker samtidig, at andelskassen i 2017 havde ekstraordinære omkostninger på ca. en halv mio. kr. til det nye IT-system. Hvis man ser bort fra disse omkostninger, havde basisindtjeningen ligget i et niveau omkring 670 t.kr.

Drift

Oikos’ netto rente- og gebyrindtægter for 2017 var 4.169 t.kr. og var dermed på et stabilt niveau sammenholdt med 2016, hvor de var 4.136 t.kr. 

Omkostningerne til personale og administration steg fra 3.628 t.kr. i 2016 til 3.887 t.kr. i 2017. Stigningen var forårsaget af ekstraordinære omkostninger til administration som følge af konverteringen. I budgettet for 2018 er omkostningerne til personale og administration igen på et normalt niveau omkring 3.500 t.kr.

Kapitalgrundlag, solvens og solvensbehov​

Med en kapitalprocent på 14,3 % og et individuelt solvensbehov på 10,8 % havde andelskassen en

kapitalmæssig overdækning på 3,5 procentpoint ved udgangen af 2017. Det er en betydelig forbedring af kapitalforholdene idet solvensoverdækningen var 1,1 procentpoint ved udgangen af 2016.

Forventninger til 2018

Det forventes, at den stabile vækst, Oikos har oplevet i alle årene siden 1992, vil fortsætte. Den primære drift vil forventeligt udvise et forbedret overskud i 2018, da der ikke vil være ekstraordinære omkostninger til IT-konverteringen. Bestyrelsen og direktionen vil fortsat arbejde målrettet på at forbedre andelskassens kapitalforhold, således at den solvensmæssige overdækning styrkes yderligere. 

Læs hele rapporten​

Udskydelse af generalforsamling

09-04-2018​

Bestyrelsen i Andelskassen Oikos har med beklagelse besluttet af udskyde andelskassens ordinære generalforsamling, som er indkaldt til afholdelse i Århus lørdag d. 14. april kl. 13.

Generalforsamlingen vil i stedet blive afholdt mandag d. 23. april kl. 18 i andelskassens lokaler i Nørregade i København.

Årsagen til udskydelsen er, at det reviderede regnskab ikke kunne foreligge inden for den vedtægtsbestemte frist på 8 dage forud for den ordinære generalforsamling.

Dagsorden for generalforsamlingen d. 23. april følger andelskassens vedtægter, §19.

​​Tid og sted

Mandag d. 23. april kl. 18-19:30

Andelskassen Oikos

Nørregade 6, 1., 1165 København K

Tilmelding

Send en mail til kbh@oikos.dk, hvis du ønsker at deltage.
Af hensyn til plads og indkøb er der frist for tilmelding onsdag d. 18. april.

​Årsrapport 2017

Årsrapporten bliver delt ud på generalforsamlingen, og vil efterfølgende være tilgængelig på andelskassens hjemmeside.
Regnskabet kan rekvireres på kontorerne som pdf-fil eller i papirudgave fra 13. april. Send en mail til aarhus@oikos.dk, hvis du ønsker at få regnskabet tilsendt.

Stemmeseddel

Er du andelshaver, får du udleveret en stemmeseddel til generalforsamlingen.
Er du forhindret i at møde op, kan du give fuldmagt til en anden andelshaver i Oikos (jf. vedtægterne §10, stk. 1). Skriv navn og adresse på vedkommende, som du giver fuldmagt til at stemme for dig, på en seddel med din underskrift og dato.

Nyhedsbrev - Marts 2018​

28-03-2018​

Årets første nyhedsbrev er sendt ud i dag. Hvis du ikke har modtaget det, kan det læses her:

Nyt fra Oikos - Marts 2018

​​

Du kan tilmelde dig nyhedsbreve fra Oikos her

Generalforsamling 2018​

03-01-2018

​Årets generalforsamling afholdes i Århus lørdag d. 14. april 2018.

Yderligere information om tid, sted samt program fremsendes til alle andelshavere senest 14 dage før generalforsamlingen. 

Information om kontogebyr​

02-01-2018

​Den 29. december 2017 er det årlige kontogebyr på 108 kr. blevet trukket.

Ved en fejl er der hos nogle kunder trukket kontogebyr fra flere konti. Vi arbejder på at løse fejlen og tilbageføre kontogebyret til disse kunder.

Vi beklager ulejligheden.

​​

Århus

Andelskassen Oikos

CVR: 87334716

Haslegårdsvej 8-10, D40
8210 Århus V
Telefon: 86 68 23 33
Fax: 86 68 23 34

​E-mail: aarhus@oikos.dk

København​

​Andelskassen Oikos

CVR: 87334716

Nørregade 6, 1. sal
1165 København K
Telefon: 33 36 23 32
Fax: 33 36 23 34

E-mail: kbh@oikos.dk

Åbningstider​

Mandag​           10 - 14​​

Tirsdag ​        10 - 14​

​​​Onsdag         10 - 14​

​​Torsdag        10 - 17​

​​Fredag ​         10 - 14​

​​​

Kundemøder aftales naturligvis også uden for åbningstid. ​​

Kontoret i Århus holder sommerlukket i uge 30, 33 og 34.